marți, 31 iulie 2012

raw vegan_ prăjitură cu banane



Chiar dacă piaţa este plină cu fructe de sezon, rămân un fan banane pe care le mănânc cu mare plăcere. Şi dacă vrei să te alinţi cu o prăjitură, iată ce-ţi propun eu:

Ingrediente:
pentru o tavă dreptunghiulară cu dimensiunile: 16x23cm
1 cană nuci autohtone înmuiate 12 ore, cu menţiunea că este bine să schimbi apa de 2-3 ori
1 cană migdale înmuiate 6-8 ore
1 cană stafide aurii
1 cană stafide negre de Corint
3 linguri sirop agave sau alt indulcitor
24 curmale
2 banane mixate
6 linguri rase psylium
4 banane pentru umplutură
2 linguri ulei seminţe de struguri pentru uns tava
nucă de cocos pentru pomădat


Preparare:
Pune la înmuiat nucile aşa cum am indicat la ingrediente.
Curmalele şi stafidele le poţi pune la înmuiat cam 4-6 ore.
După această aşteptare, poţi începe prepararea care va dura foarte puţin.
Răstoarnă în blender nucile şi seminţele, mixează-le uşor ca să rămână şi ceva bucăţele , este mai interesant, după care pune la mixat curmalele şi stafidele.
Eu am ales sa amestec două feluri de stafide pentru că aveam în casă, dar nu cred că are vreo importanţă dacă nu ai de Corint. Îmi plac stafidele de Corint, sunt mai parfumate şi puţin acrişoare. Amestecă  nucile, seminţele, stafidele şi curmalele.  Blenduieşte şi 2 banane şi adaugă-le la compoziţie. Îndulceşte puţin cu siropul de agave sau alt îndulcitor. Amestecă bine toată compoziţia şi la sfârşit adaugă tărâţe de psylium pentru a închega întreaga compoziţie.
Unge o tavă cu puţin ulei din sâmburi de struguri şi răstoarnă jumătate din compoziţie. Eu am folosit o tava dreptunghiulară de 16x23cm.
 Întinde aluatul  cu o spatulă. Curăţă bananele şi taie-le pe lung. Aşează bananele in tavă, cât de mult îţi place.

Dacă rămân goluri între banane, umple-le cu bucăţele de banane ca suprafaţa să fie cât mai compactă.
Răstoarnă şi cealaltă jumătate de aluat şi întinde-o uşor până când acoperi toată suprafaţa tăvii.
Pentru pomădat poţi folosi nuca de cocos bio cumpărată, sau, cum fac eu, cumpăr nuca de cocos, o rad si-mi pun la păstrat le rece dacă îmi rămâne. Deci, indiferent care metodă alegi, pune puţină nucă de cocos rasă deasupra prăjiturii şi pune cam 1-2 ore la rece ca să se amestece cu parfumuri şi gusturi.


 
Când, curioasă şi pofticioasă mi-am plimbat în gură prăjitura am rămas uimită.
Nu cred că am avut vreodată o surpriză atât de plăcută ca acum. Am închis ochii şi mi-am plimbat visul spre câmpii întinse şi însorite. Dar adevărata plăcere a fost atunci când, ascunsă printre nuci, dulcea banană îmi invadă curiozitatea. Ştii, primul gând a fost la o cremă fină şi alunecoasă de vanilie, dar nu, nu este chiar aşa, căci aici este divină şi te-mbie fără preget la visare, te mângâie şi te răsfaţă şi-ţi dăruieşte clipe de alint alături de un dor învolburat de mări întinse şi plaje însorite.

8 comentarii:

  1. Am descoperit, nu de foarte mult timp, "locurile" :) unde scrii curat, "verde si crud" insa nu am reusit pana acum sa-ti las un semn de pretuire, desi pretuire e putin spus fata de ceea ce am simtit testant unele din retetele tale, bucurandu-ma de ele cu toate simturile. Multumesc, asadar, cu drag te felicit pentru ca ai ales un altfel de stil de viata dar mai ales pentru ca impartasesti cu daruire ceea ce tu descoperi!
    Am sa recomand site-ul tau si altor pofticiosi care, ca si mine, cocheteaza abia raw si pentru asta au nevoie de sprijinul pretios al unor astfel de site-uri!
    Inca o data multumesc, ci recunostinta si iubire!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cer Senin, iti multumesc mult pentru aprecieri, este o incantare pentru mine sa pot fi de ajutor pentru cineva. Am invatat de la bunul meu tata ca atunci cand daruiesti ceva de la tine, orice, material, spiritual, atunci cu o picatura, lumea devine mai buna si tu te implinesti pentru ca asta este menirea noastra aici. Deci, vreau si eu sa dauriesc ceva si daca, macar pentru o singura persoana, inseamna ceva, tot inseamna ca am facut putin ceva pentru cineva, caci se face primavara cu o floare, sunt sigura de asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim de reteta :-)! Foarte tare :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag Alina. Daca o faci sunt curioasa daca ti-a placut.

      Ștergere
  4. Eu chiar sa stii ca o voi face,peste doua zile e ziua mea de nastere si vreau sa-i dau gata pe toti mancatorii astia de carne si Würstel...din familia mea germana...iti multumesc,mult!



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la multi ani frumosi si insoriti!
      Sper sa fie pe placul musafirilor!

      Ștergere
  5. M-am oprit din citit la inceputul retetei . Zi-i te rog cum vrei dar nu raw vegan . Daca mierea de albine e produs vegan atunci si laptele , branza , etc sunt !!!
    99 % sunteti doar marketing nu raw vegani !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai perfecta dreptate Aiureli, mierea nu este vegana. mai este optiunea cu alti indulcitori, cum ar fi curmalele hidratate, siropul de agave.
      Daca te uiti data este de acum 2 ani, cand inca mai consumam miere.
      De atunci am renuntsat definitiv si la miere si refer alte variante de indulcire.
      Nici la acel timp nu faceam abuz de miere.
      oricum, am sa fac modificarile, iti multumesc pentru comentariu.

      Ștergere