vineri, 27 iulie 2012

Ulei de trandafiri




Răsfoind o revistă dragă mie, Grădina mea de vis, am găsit un articol interesant despre trandafiri, dar despre efectele sate terapeutice, pe lângă frumuseţea şi parfumul lui inconfundabil.
Este folosit sub formă de uleiuri, pomezi, tincturi, băi şi ceaiuri, iar puterea sa tămăduitoare stă în petale şi în parfum.
Trezeşte iubirea, reconfortează inima, ascute mintea şi conferă o stare de pace interioară, eliminând totodată lipsa de încredere în sine şi ameliorând depresiile. Combate stresul, este calmant, antidepresiv, indicat în insomnie şi iritabilitate, alungă durerile de cap, stimulează buna dispoziţie acţionând asupra secreţiei de endorfine (hormonii fericirii).
Este folosit împotriva stării de greaţă, a durerilor de stomac, a tulburărilor de digestie, combătând constipaţia, dar şi diareea cronică. Este diuretic şi util în afecţiunile biliare. Stimulează circulaţia, combătând afecţiunile vaselor sangvine, este benefic în afecţiunile uterine şi ovariene, în durerile menstruale. Este folosit şi în astmă, împotriva hemoragiilor, inclusiv în tuberculoză. Ajută organismul în procesele de autovindecare şi combate radicalii liberi.
Este nonalergic, emolient, cicatrizant, antibacterian, antiviral, antiseptic, dezinfectant, antispastic, antiinflamator, decongestiv, astringent şi face adevărate miracole în întreţinerea pielii. `
Ajută la vindecarea rănilor, arsurilor şi a zgârieturilor. Extern, este folosit şi împotriva acneei, pistruilor, mătreţii, pentru întreţinerea pielii, a iritaţiilor oculare, în  afecţiuni bucale, afte, micoze, stomatite, inclusiv la copii, chiar şi la sugari.
Majoritatea reţetelor utilizează uleiul de trandafiri.


Iată cum poţi să-l prepari acasă:
Umple un vas din sticla cu petale de trandafiri, presează bine şi apoi adaugă ulei  de măsline sau de migdale presat la rece, închide bine vasul şi-l lasă undeva la fereastră. Trei săptămâni lasă-l la macerat, dar este bine să mai presezi petalele de trandafir ca să stea acoperite de ulei.



După cele trei săptămâni, pune la fiert la baia de abur cam 20 de minute, Aşteaptă să se răcească apoi
strecoară bine uleiul într-un tifon sau sită din plastic.
Păstrează uleiul în sticle mici şi închise la culoare. Eu l-am pus în sticla de ulei de măsline ce se golise, dar pentru folosinţă am pus şi într-o sticluţă de la tincturi.
Şi, ca sfat, este bine să foloseşti flori parfumate. Eu am pus la o cantitate de 750ml ulei presat la rece din măsline 17 flori de trandafiri foarte parfumate.
Este un bun demachiant, combate efectele poluării, elementele iritante prezente pe piele, curăţă în profunzime. Poate fi folosit pentru îmbunătăţirea produselor cosmetice - creme, loţiuni de corp sau balsamuri, poate intra în componenţa unor măşti, poate fi folosit în componenţa altor uleiuri volatile sau poate fi uns direct, uşor, pe faţa bine spălată. Aplicarea se poate face printr-o masare uşoară.
Acţiunea binefăcătoare, medicinală a uleiului de trandafir este posibilă datorită conţinutului de acid citric, de flavonoide, saponozide, steroli, cianină, fructoză, acid malic, sucroză, tanin, de vitamine (A,B,C,D,E,P şi K), precum şi datorită conţinutului de calciu, fosfor, fier, de ulei volatil, geraniol, citonelol, quercitină şi de coloranţi antocianici prezenţi în petale.


 
Ce să-ţi spun, când am terminat de preparat acest ulei am rămas uimită de parfumul ce m-a învăluit.
Am masat uşor mâinile parcă obosite de soare şi am simţit o moleşeală plăcută urmată de un parfum care mi-a adus grădina de trandafiri ca ofrandă şi alintându-mi cu duioşie trupul obosit.

11 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Se pune capac si la borcanul unde uleiul este pus la macerat si la recipientul in care se pastreaza in final.

      Ștergere
  2. am facut ulei de trandafiri din flori foart parfumate, insa cand am deschis rcipientul dupa 3 saptamani simt un miros usor otetit in uli:(. stiti cumva de ce? se simte si parfumul de trandafiri dar si un usor iz de otet...

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu inteleg de ce a fermentat. Am ulei de un an si nu au fost probleme. Petalele au fost complet in ulei, sau au mai fost petale care au plutit deasupra? Este posibil sa fi fermentat daca au plutit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie ținut la frigider,am citit undeva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu il tin la temperatura camerei si nu am observat vreo schimbare. Este adevarat ca temperatura din camara este ceva mai joasa. Chiar acum cateva zile in urma am folosit uleiul dupa un accident in bucatarie cu apa fierbinte. Era in stare perfecta si mi-a alinat imediat durerea.

      Ștergere
  5. De ce uleiul are un miros urat dupa macerare? Am incercat sa il fac de 4 ori si are mirosuri dif. dar nu a trandafir.Ce sa fac?Ce miros trebuie sa aibe ? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Luiza, nu stiu ce se poate intampla. Eu am ulei de 2 ani si este ok. Ma gandesc ca poate nu l-ai amestecat zilnic, au ramas deasupra uleiului frunzel de trandafiri care au fermentat.
    Incearca sa verifici acest aspect. Trandafirii trebuie sa fie mereu acopriti de ulei, altfel exista riscul sa fermenteze, mai ales ca stau la soare.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am pus sa fac si eu acest ulei miraculos.Sper sa nu prapadesc uleiul si sa nu-mi iasa ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua.Am multe petale de sofran.Stiti cumva,daca pot sa aplic reteta d-voastra ,sa prepar ulei din petale de sofran??Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  9. Din pacate nu stiu, dar cred ca este alt proces.

    RăspundețiȘtergere