duminică, 12 august 2012

raw vegan_ crochete cu tarhon



Pâinea noastră cea de toate zilele…. frumoasă expunere, dar atât de nesănătoasă… însă ca parabolă este dumnezeiască.
Şi totuşi, corpul are nevoie şi de alţi nutrienţi pe lângă multitudinea de legume şi fructe care ne încântă mesele. Sunt multe reţete de crochete/ pâinici raw, şi te asigur că ai de unde alege.
Şi eu, la rândul meu, am încercat multe cominaţii, unele au fost minunate altele, mmm, au ajuns la găleata de gunoi. Şi uite aşa am învăţat, încetul cu încetul, să fac combinaţii care să-mi încânte clipele.
Despre una din ele am să-ţi povestesc acum, o reţetă de crochete care, vară fiind, mi-au încântat mesele cu parfum de pătrunjel şi tahon verde, dragostea mea.
Ingrediente
250 gr. seminţe de in măcinate
150 gr. seminţe floarea soarelui măcinate
1 cană hrişcă bio  hidratată 12 ore
1 ardei gras galben românesc_ am subliniat românesc pentru că al nostru are gust adevărat de ardei
1 roşie mijlocie foarte coaptă
3-4 linguri ulei presat la rece din floarea soarelui
1 mână frunze de tarhon proaspăt
3-4 fire  frunze de pătrunjel
apă, sare

preparare

Macină seminţele  în râşniţa de cafea până obţii făină, apoi le răstoarnă într-un bol.
Roşia, ardeiul şi seminţele de hrişcă hdidratate le mixezi până obţii o cremă şi le adaugi făinurilor.
Mărunţeşte frunzele de tarhon şi pătrunjel şi amestecă-le cu ingredientele din bol.

 
Mai adaugă puţină apă, uleiul şi sarea (opţional)  până ce obţii un aluat ca o plastilină. Când frămânţi aluatul poţi pune câte puţină apă ca să nu iasă prea moale căci este mai dificil de deshidratat. Lasă aluatul la „odihnă” cam ½ oră.
Întinde pe masă o folie alimentară şi aşează pe ea aluatul, iar deasupra o altă folie alimentară. Întinde cu sucitorul o foaie de 1 cm grosime sau chiar mai puţin, apoi taie cu cuţitul de biscuiţi forme dreptunghiulare de 4x5cm, sau poţi folosi forme de biscuiţi. 


Aşează-le pe grătarul de la aragaz şi usucă-le la soare. Le ţii pe o parte cam 3 ore şi le întorci pentru înca 3 ore , iar dacă nu ai această posibilitate atunci le poţi usca în deshidrator cam 3-4 ore la temperatura de 40-42 grade C.
Acum, când  este foarte cald este bine să le păstrezi în pungi de hârtie la rece, de preferat în frigider.


 
Sunt foarte bune pentru toate visele tale culinare:  pateuri, salate, supe şi multe altele.
Găseşti  în ele, în aceste micuţe crochete, parfum unic de tarhon amărui, dulceaţa roşiilor pârguite pe meleagurile noastre şi mângâierea alintată a seminţelor ce se grăbesc să-ţi dăruiască vise de lanuri întinse răsfăţate de soare.


2 comentarii:

  1. Nu mai mai satur de ele! ;-) Crochete de orice fel, sunt minunate cand le faci tu si vezi ca de fiecare data ies din ce in ce mai buneee! O sa incerc si eu reteta asta, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai perfecta dreptate Cristina.
    Sunt o adevarata incantare crochetele, mai ales ca poti face multe combinatii.
    Cand sunt pe drum, in geanta am totdeauna cate 3-4 crochete care-mi tin de foame caci sunt foarte satioase.

    RăspundețiȘtergere