miercuri, 29 august 2012

Raw vegan_ mâncare de dovlecei cu avocado




Sezonul dovleceilor din grădina mea mi-au adus adevărate delicii la care voi avea timp la iarnă să visez.
O mâncare de dovlecei pe care am făcut-o în acest week-end a făcut furori printre mesenii mei, adică a avut succes şi în faţa lui Paul care întotdeauna este cârcotaş, mai ales la mâncarea raw. Fiind la Moşie, nu am grija mâncării, căci imediat găsesc ceva în grădină, deşi seceta, dar mai ales arşiţa, mi-a împovărat grădina cu ramuri şi frunze uscate.

Ingrediente:
1 dovlecel mijlociu
1 morcov
1 avocado bine copt
2 roşii mijlocii sau o roşie mare şi cărnoasă
5-6 frunze de busuioc (de preferat  proaspete)
cimbru
3-4 căţei de usturoi
2-3 linguri seminţe decorticate de cânepă
2-3 fire mărar
2-3 fire pătrunjel verde
2-3 linguri ulei presat la rece din floarea soarelui.



Şi acum să-ţi povestesc despre acest deliciu.
Dacă nu ai grădină să ştii că te poţi bucura mergând la piaţă, să te răsfeţi acolo ca şi cum ar fi grădina ta. Alege din grămada frumos aşezată, un dovlecel micuţ, chiar doi, căci aceştia micuţi au sâmburii foarte mici şi sunt mai cărnoşi, au coaja mai fragedă şi nu mai este cazul s-o răzuieşti. Coaja dovleceilor trebuie să fie lucioasă  şi tare, semn că sunt culeşi de curând.
Acelaşi lucru fă-l şi cu morcovii. Nu cumpăra mulţi deodată căci se vor păli. De preferat sunt morcovii din acest an, micuţi şi cu coaja subţire (eu le spun „în lapte”) căci şi pe ei îi poţi folosi cu coajă cu tot.
Iar dacă ai grădină nici nu-ti mai spun ce fericire te cuprinde căci ştii deja. Este micul tău Paradis, Grădina de vis, care, oricâte supărări s-ar abate asupra ei, tot te va binecuvânta cu ceea ce poate duce ea cu dragoste.

Gata cu poveştile, hai la treabă!
Pregăteşte sosul aşa:
Curăţă avocado de coajă şi-l mărunţeşte cu o furculiţă de lemn sau o spatulă de lemn. Mixează în blender 1 roşie cu usturoiul, busuiocul şi uleiul. Amestecă bine acest sos cu avocado zdrobit.
Separat, rade pe răzătoarea cu ochiuri mijlocii dovlecelul şi morcovul după care amestecă-le cu sosul. Adaugă acestei compoziţii mărarul,cimbrul şi roşia toate tocate mărunt, seminţele de cânepă. Ornează cu frunze de pătrunjel. Eu am preparat pe lângă acest deliciu şi nişte chifteluţe   (ca aici).

Nu mai este cazul să visezi la acele mâncăruri chinuite pe foc căci acum vei descoperi tot farmecul unei grădini darnice şi clipe de alint la care doar visai.  Cumintele dovlecel te  încântă  cu dulceaţa sa divină, avocado te răsfaţă cu savoarea sa delicioasă, iar parfumul busuiocului te plimbă pe meleaguri însorite, visate şi dorite  şi, toata acestea la un loc îţi dăruiesc  emoţiile cuminţi ale unui răsfăţ de duminică. 


Un comentariu: