miercuri, 26 septembrie 2012

raw vegan_ mâncare de ciuperci cu roşii



Salut!
Când am scris numele reţetei m-a bufnit râsul, şi acest fapt este semn bun pentru că buna dispoziţie înseamnă sănătate.
De am râs? M-am gândit la expresia românească „mănânci ciuperci” şi mă distram încercând să dezleg misterul. Ştiu că umorul nostru este inegalabil, dar tot nu am reuşit să asimilez cu ceva această expresie, doar dacă se referă la halucinaţia ce-o manifeşti după ce mănânci anumite ciuperci; ei bine, în acest caz nu se pune, căci sunt cele mai domestice ciuperci din lume: champignon.
Ciupercile reprezintă pentru mine un aliment de bază şi-mi plac foarte mult. Dacă în această vară am cam uitat de existenţa lor, acum chiar mi se făcu dor de ele. De fapt, nu am uitat de ele, dar grădina şi piaţa au fost atât de pline cu bogăţii de sezon încât abia de-am reuşit să mănânc din toate câte puţin.
Mi-am adus aminte de acea tocăniţă gătită la foc, tocăniţă ce o agream ceva mai mult decât alte mâncăruri cu ciuperci, şi am adaptat-o la gustul meu raw.

Ingrediente
5-6 ciuperci champignon
1 morcov mijlociu
1 roşie coaptă
2-3 linguri de suc de lămâie
cimbru
busuioc
frunze pătrunjel
3-4 linguri ulei presat la rece din floarea soarelui
Sare (nu iodată)

            crema
½  cană caju hidratat 4-5 ore
1 roşie foarte coaptă şi zemoasă
2-3 căţei de usturoi
2 linguri ulei presat la rece din floarea soarelui
2-3 frunze de busuioc



Prepararea este cât se poate de simplă. Pentru început este bine să macerezi puţin ciupercile. Puţin înseamnă cam 15 minute cât durează să faci restul. Nu-mi plac ciupercile moi de la macerare îndelungată căci seamănă cu cele preparate la foc, ci ele trebuie să rămână ferme  şi albe. Tai felii ciupercile şi le stropeşti cu sucul de lămâie şi uleiul şi le condimentezi cu busuioc şi cimbru. Sărează după gust.
Cât stau ciupercile la macerat hai să preparăm crema de caju.
Poţi folosi un blender de mână vertical, căci va ieşi o cremă foarte fină.
Deci, mixează toate ingredientele până se obţine o crema foarte fină. Eu nu prea folosesc blenderul mare că este mai greoi, dar te asigur că blenderul vertical este eficient şi vei fi mulţumit de el.
Rade pe razătoare morcovul şi-l amestecă cu ciupercile, după care le aşezi în farfurie, adaugi crema şi gata.
 

Nu sunt prea multe de spus, căci, odată ce-am gustat, tihna unei după amiezi visate mă cuprinse. Nu-mi doream decât un strop de încântare şi ele, cuminţile ciuperci, mi-au oferit dulci clipe de răsfăţ, aşa cum numai ele ştiu s-o facă. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu