sâmbătă, 22 septembrie 2012

raw vegan_ prăjitură cu pere şi banane




Anul acesta a fost bogat cu pere. Părul de la Moşie a fost plin de flori în primăvară, semn că vor rodi multe fructe. Şi aşa a fost! La sfârşitul lui august grădina era plină de pere.  Sunt atât de dulci şi parfumate cum greu poţi gândi despre ele când le vezi cât de micuţe sunt.
Am avut mult de lucru, am preparat marmeladă, compot şi prăjiturele. Prăjiturele raw….

Ingrediente
            Blat
1 cană caju
½ cană migdale
½ cană nuci autohtone
20 curmale
½ cană alune de pădure
½ _100ml cană sirop de coacăze (sau alt îndulcitor)
1 lingură tărâţe psyllium

            Crema
2 banane foarte coapte
1/2kg pere dulci
1 lingură praf roşcove
1 lingură tărâţe psyllium
½ cană nuci autohtone
½ _100ml cană sirop coacăze (sau alt îndulcitor)



Pune nucile pentru blat la hidratat, dar nucile autohtone să le hidratezi separat de celelalte pentru că trebuie să mai schimbi apa . Hidratarea nucilor autohtone este bine sa fie de 10-12 ore pentru a putea schimba apa de mai multe ori pentru că are mult iod.
Hidratează şi curmalele cam 3-4 ore.
După hidratare, răstoarnă nucile  şi curmalele într-un blender, mixează puţin şi adaugă siropul. Mai mixează până obţii o cremă.  La final, adaugă tărâţea de psyllium şi mai amestecă până la omogenizare.

Unge o tavă cu puţin unt de cacao sau ulei  şi întinde cu o spatulă crema obţinută pentru blat. Este bine s-o aşezi în tavă imediat ce ai amestecat toate ingredientele pentru că tărâţea se umflă repede şi se întinde mai greu.

Crema

Hidratează nucile la fel ca cele pentru blat.
Mixează într-un blender bananele curăţate de coajă, perele curăţate de cotor, nucile  şi siropul. Răstoarnă într-un bol compoziţia rezultată şi-i adaugă praful de roşcove şi tărâţea de psyllium. Praful de roşcove sau karob, înlocuieşte cacao cu brio, fiind mult mai sănătoasă şi chiar mai parfumată.

Întinde pe blat crema de fructe după care las-o 2-3 ore la rece.

Ornează atunci când mănânci .
 


Este o prăjitură simplă şi nu te vrăjeşte cu frumuseţea sa, dar, precum Cenuşăreasa, îţi va dărui surprize de neuitat, căci perele, alintate aici de cuminţile banane, aduc parfum unic şi dulce care te cucereşte şi te vrăjeşte. Simţi zvâcnirea  verii dulce şi alintată ce tocmai a plecat, simţi melancolia toamnei, duioasă şi tihnită ce te cuprinde şi nu vei regreta alegerea.

2 comentarii:

  1. Suna si arata delicios!!! Ce pacat ca n-am gasit aseara caju...acu imi pare si mai rau...dar gasesc eu cat de curand, pana am am si pere din gradina, singurele fructe de care ma bucur din minuscula gradina proprie, din pacate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Perele rezista mai mult intr-o camara racoroasa, asa ca mai este timp. Eu imi fac provizii de caju pentru ca il folosesc in multe retete. Si perele din gradina proprie sunt cele mai delicioase. Stiu asta pentru ca si eu am un par in gradina. Pacat ca nu tin peste iarna.

      Ștergere