joi, 6 decembrie 2012

raw vegan_ ghebe cu roşii şi maioneză




Toamna aceasta a fost bogată şi a împodobit pădurea cu multe ghebe, preferatele mele.
Pentru iarna le pregătesc în două moduri: o parte o opăresc şi o pun la borcane cu sare, iar cealaltă, pentru mine, o usuc raw. Am o mamaie care se ocupa de uscat. Face şiraguri pe aţă cu ghebe şi le usucă deasupra unei sobe unde-şi prepară ea mâncarea. Şi uite aşa, iarna mă bucur de ghebe raw. Sunt minunate uscate, dar crude proaspete nu-mi prea plac.
Şi cum am intrat în iarnă, am şi dat iama într-un şirag de ghebe.
Dacă nu ai uscate se pot folosi şi cele congelate de la magazine.
Roşii îmi usuc câteva kilograme pentru iarnă, deşi mai congelez pentru supe sau creme.

Ingrediente:
2 căni ghebe uscate
2 căni roşii uscate
cimbru
oregano
busuioc
ulei virgin din seminţe de floarea soarelui
mărar
1 ceapă roşie, dulce
3-4 căţei de usturoi mărunţiţi


maioneza ca aici



Dacă ai ghebe deshidratate pune-le la înmuiat de cu seară, dar să nu uiţi să mai schimbi apa de vreo 2 ori. Dacă nu ai ghebe uscate sunt bune şi cele congelate pe care, după ce s-au decongelat, le poţi deshidrata cam 1-2 ore în deshidrator sau în cuptorul cu uşa deschisă şi cu focul la minim.


















Hidratează roşiile cam 2 ore.
Mărunţeşte ghebele şi roşiile, amestecă-le într-un bol cu puţin ulei virgin din seminţe de floarea soarelui şi condimentează cu cimbru, oregano şi busuioc.
Adaugă ceapa mărunţită şi usturoiul.


Amestecă toate acestea într-un bol şi lasă la „odihnă” 15-20 minute pentru contopirea şi înlănţuirea parfumurilor.
Serveşte alături maioneză dacă doreşti.



Nu am crezut că acele roşii uscate îmi vor înnobila farfuria dăruindu-mi clipe de visare. Acest amestec este precum o boare răcoroasă şi parfumată de toamnă aurie. Ghebele, înlănţuite parcă într-un dans frenetic, aduc alături de roşiile dulci şi parfumate sentimentul că de aici începe călătoria ta spre dorinţe de vacanţe şi dor de vara ce-a trecut.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu