vineri, 22 februarie 2013

zacuscă din dovlecei_ raw vegan



Întotdeauna am iubit zacusca, însă, munca aceea asiduă şi parcă nesfârşită mă îndepărta atât de mult de ea. Am avut noroc căci vreme de ani buni, mama soţului meu ne umplea cămara cu multe borcane de zacuscă. Dar, acum, ea nu mai este, iar eu  am părăsit de ceva vreme aragazul cu tot ce implică el.
Şi totuşi, rămân nostalgică la acea zacuscă parfumată.

Ingrediente
1 ardei gras roşu
1 dovlecel mic
1 avocado foarte copt
9 roşii cherry, le prefer pe acestea iarna căci sunt mai dulci şi apropiate
de cele de vară
1 ardei iute mediu
4-5 căţei de usturoi
3-4 linguri ulei presat la rece din floarea soarelui
cimbru, oregano, busuioc



Prepararea este foarte simplă, de câteva ori vâj- vâj la robot şi gata.
Deci,  toacă mărunt la robot (cuţitul S) ardeiul, dovlecelul, roşiile, ardeiul iute şi usturoiul.
Vezi să nu mixezi prea mult pentru că este bine ca ingredientele să rămână doar tocate fin şi nu cremă.


Dacă nu ai robot vei munci mai mult, dar vor fi şi mai bune, nu? Deci, dacă nu ai robot va trebui să toci cât de mărunt poţi şi-ţi place.


Curăţă avocado şi-l răstoarnă împreună cu legumele din robot, într-un bol şi amestecă-le pe toate acestea. Dacă avocado este foarte copt, aşa cum îţi recomand, se va forma un sos care va lega compoziţia.

Adaugă puţin ulei şi condimentele, sare după gust.
 


Ce deliciu, ce alint….
Amestec de arome, misterioase şi darnice, gusturi spiralate de vise, toate acestea m-au cucerit. Mi-am afundat simţurile în plăcerea clipei, şi, cu uşoară moleşeală, am întins mâna spre darul verii care m-a stăpânit cu toată dragostea sa. Acum am simţit cât de aproape poate fi căldura verii după care am început să tânjesc cu dorinţe ascunse.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu