duminică, 31 martie 2013

paté din chia_ raw vegan




Habar nu aveam cum sa-l numesc, dar ceea ce ştiu este că am rămas cu gândul la el. Divin!
Azi, după o zi întreagă de hoinăreală, obosită şi flămândă , nu aveam chef de nimic verde (culmea!), deci, salata a picat din meniu. Noroc că am apus la înmuiat caju pentru orice eventualitate. Şi bine am făcut. Repede, un paté, căci aşa, deodată mi-a venit pofta de o cremă unsă pe un biscuit.
Asta-mi place la raw, tare repede prepari mâncarea. Uită deci de cratiţă si alege un blender, vâj, vâj, şi gata!

Ingrediente
1 avocado copt
½ cană caju hidratat 2-3 ore
1 roşie
3 linguri seminţe chia
3 linguri seminţe cânepă
mărar

Uite cum ar trebui să faci:

Pentru început trebuie să hidratezi seminţele de chia. Ca să nu fie prea apoasă, pune apă puţin câte puţin. Pentru început apa să acopere, şi, în timp ce se umflă, mai adaugi apă până ce seminţele sunt înmuiate. Trebuie să fie moi şi gelatinoase.

Separat, mixează într-un blender (eu îl folosesc pe cel de mână, vertical, si face minuni!) roşia,  avocado şi caju până obţii o cremă. Oricum, nu este cazul să mixezi prea mult căci se obţine o cremă fina destul de repede. Adaugă mărar tocat fin

Amestecă această cremă cu seminţele de chia şi seminţele de canepa. Sărează după gust.




Nu ştiu cum să-ţi povestesc ce gust are. Este unic, divin!
Moale, alunecos, aduce cu sine misterul unei clipe de verde. Parfum dulce de mărar se prelinge spiralat spre dorinţe verzi de vară-nrourată şi-mi alintă gustul cu misterioase şi diafane creme exotice.

17 comentarii:

  1. Wow! Arata perfect Gratzi...te pup! Ruxy

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai,dupa descriere si poza...imi pare rau ca nu am decat chia si marar acum in casa.Ca tare bun cred ca e!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mag, pe mine m-au fascinat si cucerit semintele de chia prin aceasta reteta. Merita incercata, te asigur.

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Eu abia acum le-am descoperit si sunt indragostita de ele.

      Ștergere
    2. Si eu le-am descoperit prin martie, in fiecare zi mananc o lingurita de seminte de chia in combinatie cu mar, banana, avocado, ...orice, se pot manca si simple dar au un gust fad :)

      Ștergere
    3. Nu am incercat varianta desert, dar am sa incerc. Cred ca sunt delicioase.

      Ștergere
  4. De obicei acest pateu il fac doar cu seminte de chia, seminte de canepa, ulei de arahide si ceapa. Nu m-am gandit sa adaug caju si avacado. Cred ca este foarte bun. O zi buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am preferat caju si avocado ca sa evit uleiul, dar si reteta ta este tentanta. Am s-o incerc acum de sarbatori!

      Ștergere
    2. Reteta asta eu o fac fara seminte de canepa...doar chia,ceapa,zeama de lamaie si ulei de seminte de strugure sau masline....sunt un soi de icre...dar suna foarte bne reteta de pateu cu celelalte ingrediente...am sa o incerc si eu....

      Ștergere
    3. Este o idee foarte buna Gabriela. Chiar maine am sa incerc reteta ta.

      Ștergere
  5. am uitat emotiile poate sunt vinovate cu siguranta...adresa mea este :alinabotezatu_ab@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu de dragul criticii dar... ''Amestecă această cremă cu seminţele de chia şi seminţele de chia''?!?! Nu inteleeeg ! :((

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze, ai perfecta dreptate. Semintele de chia se amesteca cu celelalte seminte din reteta, cele de canepa.

      Ștergere
  7. Semintele de canepa se hidrateaza si ele ori nu?

    RăspundețiȘtergere