joi, 13 iunie 2013

Cremă de ciocolată cu spumă de căpşuni



Ciocolata, vis molatic, dulce şi unduitor, îmbată imaginaţia şi dorinţele fiecăruia din noi…

Ingrediente 2 porţii
           
1 avocado foarte copt
10-12  curmale curăţate de sâmburi si hidratate 5-6 ore (musai hidratate!)
1 lingură cacao
3 linguri sirop de arţar
4-5 căpşuni coapte
pentru ornat: 2 căpşuni


Nu este complicat de preparat, dar îţi trebuiesc câteva ore pentru „aşezarea” ingredientelor. Poţi face oricând acest deliciu cicolatiu şi puştiul tău va fi foarte încântat.
Deci:
Mixează cu ajutorul unui blender, curmalele şi avocado până obţii o cremă fină. Eu folosesc un mixer de mână vertical de 800 w de care sunt mulţumită: este mai comod să-l folosesc, obţin creme foarte fine, nu am mult de spălat…
Răstoarnă crema într-un bol, adaugă cacao şi 2 linguri sirop de arţar. Amestecă toate ingredientele cu o spatulă din lemn. Pune această cremă, în boluri şi lasă la răcit în frigider cam 2-3 ore.
Spuma de căpşuni se face aşa:
Tot cu ajutorul blenderului, vertical de preferat, mixează 4 căpşuni coapte împreună cu o lingură sirop de arţar. În câteva secunde se obţine o spumă divină.
Răstoarnă din această spumă în bolurile cu crema de ciocolată şi ornează cu felii de căpşuni.


Dacă îţi place ciocolata să ştii că vei fi cucerit pe loc de acest misterios şi inocent amestec. Cred că Divinitatea ne-a dăruit ciocolata ca să ne aducă aminte mereu că perfecţiunea există. Diafană, inegalabilă, dulce şi ameţitoare, m-a învăluit în vise exotice, dăruindu-mi clipe de lenevire molatică şi plăcută, şi, afundată în simţuri spiralate, am gustat din plin clipa.   

10 comentarii:

  1. Eee, ce ai tu aici... ? :)
    bunatati de bunatati. imbata imaginatia, dorintele,, ,,, dar .. te saturi cu o portie? :) :)

    si eu tot cu un blender de mana fac mare parte din minunatiile mele :)
    spuma de capsuni n-am mai facut de anul trecut , insa am facut saptamana trecuta capsuni in ciocolata. ciocoata homemade. au fost DeLiCioaSe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer? Nu ma satur cu o portie....
      Am facut spuma din fructe congelate si aproape dezghetate. Sunt minunate!
      Capsuni in cicolata.... suna ametitor de bun!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Coco, se face repede, economic si la gust... te las sa apreciezi dupa de faci. Dar neaparat orneaz-o cu un fruct dulce-acrisor....

      Ștergere
  3. Am incercat, a iesit foarte bun, insa aproape mi-am ars blenderul de la curmale. Trebuiau hidratate cumva sau se pun curmale verzi ( care nu sunt uscate)? Am sarit siropul de artar, curmalele mele au fost extrem de dulci.Nu am avut capsuni, am avut ceva zmeura inghetata. Pustiul nu a asteptat 2 ore sa stea in frigider, nici macar sa se dezghete zmeura asa ca am avut crema de ciocolata cu inghetata de zmeura :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, curmalele uscate se hidrateaza cam 5-6 ore. Scuze, omisiunea mea. Normal nu ar fi trebuit sa ai probleme cu blenderul. Poate are puterea mica? Pericol prezinta smochinele, chiar hidratate. Eu asa am ars un blender, dar era mai slabut (600w). Si eu renunt la sirop, asta in functie de curmale. Sper sa-i fi placut micutului, dar cu siguranta este un desert sanatos.
      Multumesc.....

      Ștergere
  4. Multumesc si eu pentru reteta :) Am un blender verical de putere mica. Pustiul a fost extrem de incintat insa mai mult de fructe.. restul au fost incintati de crema.

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca a fost incantat de fructe este si mai bine.

    RăspundețiȘtergere