marți, 1 octombrie 2013

Supă cremă de linte roşie

Supa cremă din linte roşie am început s-o prepar nu demult, şi asta de când am simţit uneori că îmi este poftă de mâncare gătită sau doream ceva mai multe proteine.
Deşi lintea nu este o proteină completă, având lipsă doi aminoacizi, este pe lista alimentelor celor mai bogate în proteine. Poate părea paradoxal, dar germenii de linte sunt proteine complete având toţi cei nouă aminoacizi esenţiali consumului zilnic.
Când vine frigul, atunci sunt tentată la o mâncare caldă, iar  această supă cremă este minunată pentru mine. Trebuie să recunosc că de când mănânc crud, aceasta este singura supă gătită pe care o mănânc. Fasolea o prefer bătută cu usturoi sau mâncărică.

Uite cum fac eu această supă, care, pentru mine, nu există alta mai bună:

Ingrediente 3 porţii:
1 cană linte roşie
1 morcov
1 ceapă
1 cartof
6 căni de apă
sare neiodată
2 linguriţe ulei de susan

Pentru sos folosesc tahini raw ca aici
De preparat este foarte uşor şi nu pierzi prea mult timp în bucătărie:
Spală în 2-3 ape lintea şi pune-o la înmuiat o oră. Deşi se spune că nu se înmoaie, eu prefer s-o înmoi aşa văd volumul care este pus la fiert şi mai pot ajusta cantitatea de apă.
Pune la fiert apa şi când dă în clocot adaugă felii de morcov, cartoful şi ceapa. Dacă vrei, poţi săra după gust. Când sunt pe jumătate fierte, adaugă lintea. Dacă ţi se pare că este prea multă apă, mai poţi răsturna din apă, dar să nu o arunci, poate o vei mai foloseşti la sfârşit.
Când a fiert şi lintea,strecoară supa, şi mixează totul până obţii un piuré fin. Lasă să se răcorească puţin şi adaugă puţin câte puţin peste piuré supa, amestecând mereu cu o spatulă/ lingură din lemn.
După ce ai pus supa şi i-ai reglat aşa cum doreşti consistenţa, adaugă 2 linguri de tahini raw şi 2-3 linguri cremă de caju ca aici doar că nu foloseşti aceleaşi condimente).
 Dacă agreezi pâinea neagră atunci poţi să adaugi şi nişte crutoane pe lângă bolul de supă, sau chiar crochete raw din seminţe. Eu am preferat a doua variantă.


Este supa de care eu sunt fascinată şi sunt fermecată cu totul de ea.

Este un amestec misterios, pe care-l descoperi abia când ai terminat, este fin, mângâietor şi-ţi defineşte cu prisosinţă noţiune de supă cremă.

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. De putin timp am descoperit-o, de vreo doi ani, dar cam de un an imi fac aceasta supa crema , mai ales iarna cand este frig. O ador.

      Ștergere
  2. Gratiela,daca pui lintea la inmuiat de seara a fi nevoie foarte putin sa o fierbi.....e buna cu suc de lamaie adugat dupa ce oprestiu focul sau cand o servesti,in farfurie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elena, am incercat sa pun la inmuiat lintea rosie mai mult timp, dar s-a sfaramat foarte repede. Nu am gatit linte verde, dar stiu ca ea fierbe mai greu. Am sa incerc si mai simplu, cum spui tu. De care folosesti, rosie sau verde?

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Este un deliciu. Ador lintea rosie, mai ales in supa crema. Nu ai sa regreti Laura.

      Ștergere