duminică, 6 aprilie 2014

Raw vegan_ nuci cu ciocolată


Fac ce fac, şi mă întorc spre dulciuri, mai ales cu ciocolată. Sau măcar ceva ce aduce a ciocolată.  Şi cum pofta de ciocolată vine fără să te avertizeze, şi, de cele mai multe ori, duminica, am răscolit prin cămară să vad ce pot să încropesc.  Mi-am aliniat opţiunile şi, într-un final m-am hotărât. Nu este indicat în curele de slăbire, dar duminica se face excepţie. Eu am făcut.

Ingrediente
1 cană nuci Brasilia
1 ½ cană nuci autohtone
4-5 curmale
2 linguri ulei cocos
1 banană foarte coaptă
3 linguri carob (praf de roşcove)
2-3 picături ulei esenţial alimentar de mentă
1 cană nuci autohtone pentru tăvălit

Pune 11-12 ore la hidratat nucile autohtone, cu menţiunea să-i schimbi de 3-4 ori apa în tot acest timp.
Curmalele le poţi hidrata cam 4-5 ore. Nu arunca apa, s-ar putea să mai ai nevoie.
Pentru început trebuie să faci crema de ciocolată. Zdrobeşte banana cu o spatulă din lemn şi mixează curmalele până obţii o cremă. Pune aceste două ingrediente într-un bol şi adaugă uleiul de cocos, praful de roşcove şi menta. Amestecă bine până obţii o cremă compactă. Mixează la blender nucile de Brasilia, adaugă caju şi mai mixează până se toacă mărunt. Răstoarnă nucile în crema de ciocolată şi amestecă bine cu o spatulă. Consistenţa trebuie sa fie vârtoasă, ca să poţi modela cu mâna mici bomboane pe care le tăvăleşti în nuci autohtone tocate mărunt. După ce le-ai pomădat le mai modelezi în palmă atât cât să intre în compoziţie nucile din pomadă.  Le mai tăvăleşti odată şi le mai modelezi în palmă, dar acum ar trebui ca nucile să formeze o crustă deasupra.
Aceste bile de ciocolată le poţi aşeza pe un pat de nuci tocate.


Ce să-ţi spun? Este un desert pe care-l poţi face repede, fără prea multe pretenţii şi mofturi, însă te va răsplăti cu tainice plăceri, căci misticele nuci şi dulcele de ciocolată te vor învălui în clipe de alint unice şi de neuitat.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu