duminică, 18 ianuarie 2015

Regimul 7 Oshawa- prima zi- APA DE TĂRÂŢE DE GRAU

Regimul nr. 7  Oshawa este un regim restrictiv în ceea ce priveşte bogăţia culinară, dar, aşa cum vorbeam aici şi aici , este un regim de scurtă durată, 10 zile, şi dacă este să ţin cont de beneficiile sale, merită efortul.
Alimentele acceptate: grâu, şi făina de grâu, hrişca şi făina de hrişcă, meiul şi făina de mei, orez şi făina de orez, toate fiind integrale, nu rafinate, sarea şi singurul condiment, busuiocul, din care poţi face şi ceai.


Nu se acceptă germenii din acestea, drojdia, maiaua, nimic fermentat, deci nici borşul.




Dimineaţa,în prima zi,   la prima oră, pe nemâncate, este bine să-ţi testezi glicemia pentru a vedea care este cursul ei în cele 10 zile de regim. Eu îmi testez glicemia în prima zi, în a patra zi şi ultima. Toate valorile mi le notez pentru a vedea care este influenţa acestui regim.


Tot acum să-ţi măsori greutatea, indiferent dacă ai probleme cu ea sau nu. Vei vedea dacă acest regim îţi afectează într-un fel greutatea corporală, şi dacă te deranjează că slăbeşti să poţi lua măsurile necesare.
Dacă eşti sub un tratament medical, să nu-l întrerupi, iar dacă eşti sub supraveghere medicală este bine să-ţi anunţi medicul curant.
Dacă iei medicamente de tensiune, să nu le întrerupi, dar este bine să-ţi verifici mai des tensiunea arterială ca ea să nu scadă prea mult.
Vreau, totuşi, să subliniez că, eu personal, evit pe cât pot grâul care este bogat în gluten şi fac „exces” de hrişcă şi orez. Meiul nu prea mă cucereşte, şi-l folosesc doar pentru  diversificare.
Asta este „greutatea” acestui regim, lipsa de diversificare pe care, pentru unii, poate deveni o povară.
Oricum, disocierea este recomandată în toate regimurile, asta pentru a avea o digestie uşoară şi cu consum mic de energie. De aceea, eu, în toate zilele normale, consum întotdeauna un singur fel de mâncare, şi asta de când mă ştiu. O masă cum se obişnuieşte la oamenii „normali” formată din aperitiv, supa/ciorbă, felul doi, şi la final, cireaşa de pe tort, desertul, este o adevărată sinucidere culinară. Digestia este îngreunată, durează ore în şir, peste şase ore, deşi ea trebuie să dureze maxim 2-3 ore, nu se elimină toată mâncarea, ea rămânând în faldurile intestinului gros, la unele persoane chiar 20kg (vezi acele persoane cu burta foarte mare). Aceste reziduuri, odată cu trecerea timpului, se pietrifică, şi intestinele vor arăta precum ţevile de deversare menajeră, bătrâne şi uzate, ştrangulate de stratul pietrificat de reziduuri şi grăsimi. Apoi apare constipaţia cronică, obezitatea, şi, ceea ce este şi mai îngrijorător, cancerul de colon. De aceea este bine să-ţi cureţi intestinele o dată pe an, aşa cum faci curăţenia de primăvară în casă. Trebuie să arunci toate aceste reziduuri. O metodă este Shankprankshalana , o metodă soft şi foarte eficientă, despre care am să-ţi povestesc altă dată, care, împreună cu regimul Oshawa, cura de sucuri şi postul cu apă, pot face curăţenia de primăvară a corpului, pregătindu-l pentru următoarea etapă de hrană, distracţie, vacanţe.
Prima etapă este regimul nr. 7 al lui Oshawa. Multă lume îmi poate spune că doar consumul de legume şi fructe/ sucuri, postul cu apă ar fi de ajuns. Eu nu cred asta. Consumul de legume şi fructe, mai ales fructele foarte dulci, ţin glicemia la o valoare ridicată, chiar dacă în limitele normale. Prin acest regim, glicemia scade, curăţind de zaharurile în plus tot organismul, şi pofta de dulciuri scade simţitor. Este foarte adevărat că acest regim favorizează constipaţia, dar, având grijă de combinaţii, să nu faci exces de orez într-o zi, se poate evita acest inconvenient. Şi să nu uiţi de apa de tărâţe despre care am să-ţi vorbesc acum.
Dar, am să-ţi spun încă ceva.
Prima zi este, de obicei, plină de resurse emoţionale, avânt şi încredere, si asta este foarte bine. Trebuie, însă, să-ţi menţii tonusul mental la aceleaşi cote ridicate pe toată durata regimului, căci, cu cât vei înainta în zile, cu atât te vei simţi mai frustrat de restricţiile regimului. Trebuie să-ţi forţezi imaginaţia să-ţi încânte aşteptările şi vei reuşi.
Deci, în prima zi vei alege să-ţi prepari ce este mai plăcut pentru tine pentru ca prima zi să nu-ţi pară o corvoadă, pentru că aşa vor fi toate cele 10 zile.
Hai să-ţi spun ce am făcut eu în prima zi:

Dimineaţa: am băut 2 căni apă de tărâţe cu tot cu tărâţe

Prânz: un bol de orez integral fiert şi condimentat cu busuioc

Seara: (dar nu mai târziu de ora 19) un bol de orez fiert

Să nu uiţi că apa de tărâţe trebuie să fie la discreţie, nu există limită. De altfel, poţi mânca orice cantitate doreşti, dar atenţie, sfatul meu, nu combina la aceeaşi masă mai multe feluri de mâncare. De exemplu faci orez fiert, supa de hrişcă si mei şi turte de grâu. Este bine să alegi doar un singur fel din acestea, şi după vreo trei ore (cam ar dura maxim digestia), poţi consuma alt fel de mâncare.

APA DE TARATE DE GRAU
Apa de tărâţe are foarte multe proprietăţi curative, dar aici, în regimul Oshawa, este vital pentru a combate constipaţia.
În prima şi a doua zi, este posibil să fii constipat, şi disconfortul să pună stăpânire pe tine. Nu renunţa, apa de tărâţe va face minuni, ai să vezi.
Dacă vei bea în fiecare zi apă de tărâţe, nu numai că te va ajuta să lupţi împotriva constipaţiei, dar vei putea spune că aplici şi o cură, măcar preventivă pentru reglarea digestiei, este laxativ, este indicată în afecţiuni endocrine, diabet zaharat, obezitate, afecţiuni ale ficatului, dureri epigastrice, hemoroizi, adenom de prostată, fibrom uterin, nevroze, afecţiuni renale, retenţie urinară, la afecţiuni care încep cu „hipo” sau „hiper” (cum ar fi tiroida, trensiunea….), cu alte cuvinte, tărâţea ajută la reglarea întregului organism.
Este bogată în grupul de vitamine B: B1, B2, B3, B5, B6, B8, B9, aminoacizi şi minerale, cum are fi sodiu, potasiu, magneziu, etc.
Apa de tărâţe este foarte importantă pentru lupta împotriva cancerului de colon dacă se consumă cel puţin 1 litru.
Apa de tărâţe înlocuieşte cu brio „memo plus” şi este mai ieftină şi deloc agresivă ca multe alte medicamente.
Apa de tărâţe este o adevărată minune şi este bine să beneficiem de ea la maxim, este ieftină, uşor de procurat (în piaţă) şi foarte uşor de poreparat:

5 linguri de tărâţe de grau la 1 litru de apă. Poţi s-o îmbogăţeşti cu frunze de busuioc verde sau uscat.

Lasă la macerat de seara până a doua zi. Strecoară şi bea apa rezultată. Eu nu strecor pentru că îmi place tărâţea. Amestec apa şi o beau cu tot cu tărâţe. Apa se bea în aceeaşi zi.
Despre busuioc am scris aici 
Multă sănătate, şi aşteaptă ziua a doua, este doar începutul, şi trebuie să fie un început frumos, plăcut, firesc, şi aşa vei duce la bun sfârşit acest regim. Ia totul ca un joc de 10 zile, un joc în care, cu siguranţă, tu vei fi cel care câştigă. 

8 comentarii:

  1. '' 5 linguri de tărâţe '' ! ok ! de care fel ? grau?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, taratea este de grau. Asa cum am scris mai sus, alimentele permise sunt: grau, hrisca, mei si orez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricum, am facut modificari la articol ca sa elimin confuzia.

      Ștergere
  3. Bună! Imi poti spune de ce ai ales această perioadă a anului pentru această terapie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu exista o regula de aplicat in ceea ce priveste perioada. Poti incepe regimul oricand doresti. Eu am ales perioada asta a anului pentru ca o consider buna pentru "curatenie". incep cu acest regim, o pauza de 10 zile, apoi un post de 5-6 zile cu sucuri, pauza iar 10 zile si un post de cateva zile, cate rezist, post cu apa. macar 2-3 zile. Dupa regimul Oshawa, fac si o curatenie a tractului digestiv cu metoda SHANKPRANKSHALANA.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Daca te referi la pauza intre reprizele de regimuri, atunci este de preferat low carb, fara proteina animala (de preferat niciodata), altfel regimul isi pierde din efect.

      Ștergere