marți, 20 ianuarie 2015

Regimul Oshawa nr. 7- a treia zi - GĂLUŞTE DE OREZ CU FULGI DE MEI



Sunt în a treia de regim. Nu se resimte oboseala restricţionării şi nici a monotoniei, cu toate acestea, o pată nouă de „culoare” în farfurie este binevenită.

Poate că în acest regim descopăr meiul, pentru că în alte zile din regimurile trecute l-am ocolit, fără vreun motiv anume.
Meiul poate fi alb, galben, gri sau roşu. La noi în magazinele din România, se găseşte cel mai uşor meiul galben.
Meiul are destule proprietăţi şi este recomandat în toate tipurile de alimentaţii. Este bogat în complexul de vitamine B şi vitamina E, ceea ce ar trebui să-i confere un loc printre preferinţele copiilor. Are puţine calorii, deci este bun în regimurile de slăbire, dar şi pentru bolnavii de gută şi ateroscleroză. Este bogat în fibre, deci ajută digestia. Meiul este un aliment alcalin şi are un efect alcalin, deci ajută la combaterea acidozei, candida. Este bogat în compuşi antifungici, deci combate şi tratează micozele şi ciupercile.
Meiul este bogat în mangan, triptofan, magneziu şi fosfor, benefice organismului.
Meiul conţine bacterii probiotice ce menţin microfora de la nivelul intestinelor ajutând sistemul gastrointestinal.
Are un conţinut generos de antioxidanti activi care înhibă acţiunea radicalilor liberi din organism,  deci are
un efect antiîmbătrânire.
Meiul reduce indicele glicemic având un control eficient al greutăţii prin nutrienţii furnizati în fibre, zaharuri simple şi carbohidraţi complecşi.
Meiul se hidratează câteva ore, de regulă, în apă cu oţet, dar în acest regim, îl vom hidrata, atunci când îl vom găti, doar în apă plată, deoarece, aşa cum ţi-am spus în prima zi, nu se acceptă nimic fermentat, iar hidratarea corectă a meiului se face pe bază de fermentare.
Îţi vorbesc acum despre mei, deşi, reţeta pe care am să ţi-o prezint acum conţine foarte puţin mei. 
Dar să nu uit ceva foarte important: dacă poţi, starea de sănătate îţi permite, este bine ca să faci, dimineaţa, la sculare, puţină gimnastică, măcar câteva exerciţii simple, pentru încălzirea membrelor, rotirea uşoară şi blândă a gâtului, câtva genoflexiuni, rotiri ale toracelui…. 10-15 minute ar fi foarte bine venite, chiar şi pentru cei care au probleme de sănătate, condiţia să fie exerciţii uşoare şi nu cardio.

Deci, aşa cum te-am obişnuit, am să-ţi spun ce am făcut azi, a trei zi de regim.
Dimineaţa… nelipsita apă cu tărâţe de grâu(reţeta aici)


Spun „cu” tărâţe, pentru că eu nu o arunc, ci o consum odată cu apa, ceea ce-mi conferă „micul dejun”. Asta pentru că doresc să slăbesc, măcar câteva kilograme. Puţină gimnastică, cam 15 minute. După această mişcare uşoară am simţit că am aripi. De aceea, chiulind azi de la planşetă, am mers pe jos câţiva km, dar trebuie să-ţi spun că am mers pe gheaţă, pe trotuare pline de forme selenare de gheaţă. A fost bine pentru tonusul metal. Am făcut câteva cumpărături de la un magazin bio: fulgi de mei, fulgi expandaţi de grâu, făină integrală de orez, orez.
Prânzul de azi a fost o alintare şi o încântare, dându-mi curaj pentru următoarele zile:
GĂLUŞTE DIN OREZ CU FULGI DE MEI şi câteva felii de turte din grâu (reţeta aici)


Seara ce va să vină va avea acelaşi meniu ca cel de la prânz, mi-au rămas găluşte de la prânz şi, delicioase cum au fost, voi gusta din ele cu aceeaşi plăcere.

GĂLUŞTE  DE  OREZ  CU  FULGI  DE  MEI

1 măsură  orez pentru pilaf
4 măsuri apă
sare fără iod, 1 linguriţă rasă busuioc tocat
4-5 linguri fulgi de mei

Din păcate, nu am găsit orez integral cu bobul rotund pentru pilaf şi am fost nevoită să cumpăr din acela obişnuit, rafinat, dar este singurul orez care este lipicios şi se pot face găluşte fără riscul de a se desface.
Pune la fiert 4 măsuri de apă cu puţină sare şi, când începe să fiarbă, adaugă orezul spălat bine şi scurs. Orezul trebuie să fiarbă bine, bobul să fie umflat, consistenţa lui să fie destul de compactă. Asta poate dura intre 30-40 minute maxim, după ce începe să fiarbă, asta în funcţie de orez. După ce a fiert, lasă capacul încă 30 de minute apoi pune la răcit.
Cât de răceşte orezul, pregăteşte meiul. Eu am găsit fulgi de mei, cred că se găseşte la orice plafar sau magazin bio. Dacă nu ai găsit poţi să-i prepari tu: pune boabele de mei într-o tigaie încinsă şi coace la foc potrivit până ce se rumenesc uşor. Răstoarnă meiul într-un bol şi lasă la răcit. După ce s-a răcit, cu ajutorul unui zdrobitor, de preferinţă cel din lemn cu care zdrobeşti usturoiul, zdrobeşti uşor boabele de mei, dar trebuie să rămână bucăţi de mei, nu trebuie zdrobit prea tare.
Dacă ai găsit fulgi de mei, atunci trebuiesc rumeniţi uşor într-o tigaie.
 


Umezeşte palmele în apă şi fă din orezul fiert găluşte de mărimea dorită. Tăvăleşte aceste găluşte în fulgii de mei rumeniţi şi aşează-i într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Nu pune ulei, nu este voie!!!!!
Coace aceste găluşte 30 minute la 175°C, apoi 15 minute la 200°C. Vezi să încălzeşti în prealabil cuptorul.
Munceşti ceva, dar merită, te asigur. Dacă ţi se pare că este prea mult timp cheltuit, poţi să fierbi orezul cu o seară înainte, şi când vii de la serviciu, atunci nu-ţi rămâne decât jumătate de timp de cheltuit. Poţi să faci o cantitate mai mare şi să-ţi ajungă două zile.


Pune în această seară 3 linguri de orez integral la hidratat. Mâine avem lapte!

Azi, a treia zi,  nu am simţit vitregia regimului. Am reuşit  să trec peste primul prag al tentaţiilor, doar cu o plimbare pe un trotuar cu gheaţă şi un exerciţiu de auto educare cu răbdare.
Dar, de departe, găluştele mi-au înnobilat ziua. Aceste găluşte mi-au dăruit adevărate surprize culinare, pufoase la interior şi cu un înveliş auriu crocant de mei, mi-au răsplătit aşteptările şi mi-au dat elanul de care aveam nevoie pentru următoarele şapte zile de regim.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu